سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای
سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای

FumeFX


نرم افزار FumeFX   یکی از معروفترین، قوی ترین و پر استفاده ترین نرم افزارهای ساخت جلوه های آتش، انفجار و سیالات می باشد. سالیان پیش، کاربران نرم افزارهایی چون مایا   (MAYA)  و هودینی(HOUDINI)  با افتخار از وجود شبیه سازهای سیالات در نرم افزارهای خود سخن می راندند و کاربران نرم افزار مکس (3ds Max) سر افکنده بودند از این که نمی توانند به درستی شبیه سازی فعالیت های سیالات، دود و آتش را انجام دهند. اما چندی بعد متخصصان شرکت Sinti Sati یکی از محبوبترین مهندسان نزد کاربران 3ds Max در دنیا شدند زیرا

استفاده از قوانین فیزیک سیالات در این سیستم باعث شده است که ایجاد شبیه سازی به نحوی بسیار صحیح و نزدیک به واقعیت انجام پذیرد. به عنوان مثال، ساخت آتش و دود در این نرم افزار را میتوان یکی از بهترین و راحت ترین شبیه سازی هایی دانست که در بسیاری از نرم افزارهای مشابه قابل انجام نخواهد بود.

استفاده از پارامترهای متنوع، قابلیت ایجاد تصاویر بسیار زیبا از سیالات مانند دود، مه، آتش، انفجار، بخار و ... همگی از توانایی های این نرم افزار می باشد. نرم افزار FumeFx به صورت مستقل عمل نمی کند، بلکه به عنوان یک الحاق (plugin) به نرم افزار autodesk 3ds max اضافه شده و توانایی های خود را در این محیط بروز می دهد.

تنها ایرادی که می توان به این سیستم وارد نمود این است که سرعت پردازش ها به دلیل سنگینی بیش از آن ، بسیار کند می باشد. عدم پشتیبانی از سخت افزارهای جدید و عدم پشتیبانی از GPGPU باعث کندی سرعت در شبیه سازی (Simulate) شده است.

Fume FX 3.0

شاید خبر بروز رسانی Fume FX 3.0 بیش از آنکه برای کاربران 3ds Max خبر خوبی باشد، برای کاربران Maya جالب و پرشور باشد زیرا بزودی شاهد قدرت Fume FX 3.0 در نرم افزار Maya نیز خواهیم بود.

در زمانی که کاربران جلوه های ویژه به سمت Phoenix FD کشیده می شدند، شرکت Sitni Sati توسعه دهنده Fume FX 3.0 در حال بروز رسانی های بسیار کاربردی در مورد این سیستم قدرتمند شبیه ساز بود. همانطور که میدانید نرم افزار Fume FX یکی از بهترین و قویترین نرم افزارهای تولید جلوه های آتش ، انفجار و شبیه ساز سیالات می باشد.


Fume FX 3.0 اگر چه دیر آمد اما انچنان پرقدرت آمد که دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. همانطور که ذکر شد اینبار علاوه بر 3DS Max کاربران Maya هم می توانند از قدرت Fume FX 3.0 استفاده نمایند. مهمترین خصوصیت اضافه شده به Fume FX 3.0 که یکی از مشکلات آن بود، استفاده از قدرت کارتهای گرافیک جهت پیش نمایش شبیه سازی سیالات می باشد. پشتیبانی از کانال های مجزا و مستقل رنگ در شبیه سازی، پشتیبانی از فرمت جدید انتشار دهنده سیستم سیالات، پشتیبانی از N-sim هدف شبیه سازی با قابلیت یک Grid به چند Grid، پیش نمایش Turbulence Noise، پیش نمایش چند دیدی، پیش نمایش با استفاده از کارت گرافیک و ذخیره سازی به فرمت های Avi و Png در طول زمان شبیه سازی، دریافت خروجی های بیشتر به منظور MultiPass Compositing ( یعنی Render Element های بیشتری از نسخه قبل تولید می کند) از دیگر خصوصیات Fume FX 3.0 می باشد.

رابط کاربری و محیط کاری تغییرات چندانی نکرده است اما با جابجایی چند پارامتر و تسهیل در آنها مواجه هستیم. شبیه سازی کمی سریعتر شده است ولی همچنان طاقت فرسا می باشد. توابع Motion Blur کمی بهبود یافته و خروجی نهایی با کیفیت بالاتری تولید می شود. با قابلیت جدید Fume FX 3.0 اینک Effectors به کاربران اجازه میدهد که توابع voxel را با پارامترهای خود کنترل کنند.

پارامترهای Fume FX 3.0 آنقدر تغییرات کرده اند که نیاز به 1 ماه زمان برای کار با آنهاست.


لینک دانلود FumeFX با لینک مستقیم (حال کن)
for 3Ds Max 2011 - 2012 - 2013


اطلاعات بیشتر:
http://www.afterworks.com/FumeFX/Overview.asp

منابع:
7alma.blogsky.com
dfm.ir
afterworks.com
imanvfx.com
vimeo.com
soft98.ir
chameleon-drg.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد